tirsdag 24. mai 2016

Tirsdagstips; Baardsen

Fra nå av vil jeg lage ukentlige tirsdagstips der jeg anbefaler en artist, slår av en prat hvor de anbefaler 3 låter som de liker eller hører på for tiden. Så får jeg dette inn i en deilig grøt av en liste på Spotify, som dere kan følge her; https://open.spotify.com/user/leffamaru/playlist/4DQhAFRomCV7sGQMyEbrQZ




Det første tirsdagstipset ever, er en kar fra Stavanger som har rotet seg bort i tigerstaden. Han synger på norsk, nærmere bestemt stavangersk og slapp nylig trippelsingelen "Langt å gå". Låta finnes både som elektro, akustisk og i en rockeradioedit. Rockeradioediten er den jeg valgt å ta med på min liste. 
Baardsen er en låtskriver som ikke er lett å sette i en bås. Han har derfor gitt ut 3 forskjellige mixer av ei låt for å prøve å treffe flest mulig. Han vet (ifølge låt-tittelen) ikke selv hvor han skal gå, men dette er så bra at det forhåpentlig ikke er så langt igjen å gå for Baardsen. For i dag er det ikke bare en ting man er, men alt mulig, for å treffe flest mulig. Som vi ser med hans siste slipp; 3 forskjellige mixer av ei låt. Han vet selv ikke hvor han skal gå, men dette er bra, så forhåpentligvis er det ikke så langt igjen å gå for Baardsen. Han er det jeg vil si er, "indieråkk" med innslag av litt visesang. Han har gode melodiøse toner som treffer deg og er en fabelaktig tekstforfatter.





Ja, Trond Helge Bårdsen (Baardsen), har du 3 låter å anbefale mine lesere? Og hvorfor akkurat disse?

1.Hanne Fjeldstad. Låtskriver og artist, opprinnelig fra Skien. Nydelig og tidløs popmusikk med inspirasjon fra bl.a Beatles. Singelen "Change" er produsert av Kenneth Ishak og jeg vet det også kommer flere singler fra dette samarbeidet. Hun spiller to konserter på årets Musikkfest og er også booket til årets Slottsfjell-festival!

2. Tusen Takk. Norskspråklig indiepop med sterke innslag av elektronika. "Tommel opp" er en låt som jeg ikke fatter og begriper hvorfor ingen (radio, blogger og lister) har tatt tak i?! Særdeles fengende og deilig låt. Bandet slapp nylig EP med flere sterke låter og har også laget noen fine musikkvideoer.

3. Aldema er en veldig dyktig sanger som jeg ble kjent med da jeg studerte på NHM. Hun ga nylig ut skiva "Dark Dew". Mye av materialet på skiva er litt for sært og lite melodiøst for mine pop-ører, men låta "Fluttering Wings" skiller seg positivt ut og har bergtatt meg skikkelig! Får assosiasjoner til Bjørk og har de siste ukene hatt låta på repeat.

Jeg kan også nevne at alle artistene jeg her har nevnt, pluss mange fler, i tillegg til "Baardsen" spiller på Musikkfest 2016-Qomo backyard. https://www.facebook.com/events/813105392124613/

Hva skjer med Baardsen fremover? 
Skal spille tre solokonserter i Oslo og Stavanger nå i slutten av. Mai. (Sjekk ut https://www.facebook.com/BaardsenNorway for mer info). Så er det Musikkfest i Qomo backyard 4.juni. Her spiller en rekke flotte artister som du absolutt burde få med deg!



Gleder meg til å følge med Baardsen fremover og til å se han på Musikkfest på Qomo Backyard 4.juni. Sist jeg så han, var det kun 6 stk i publikum på Buddy scene i Drammen?! Det er jo ikke all verden, men Baardsen fortjente mer, for han lagde god stemning og vi seks som var der koste oss gløgg.

Som sagt, husk å følg lista mi på Spotify for 4 nye låter hver uke. Ta kontakt på Facebook hvis du mener at du fortjener å bli ukens tirsdagstips, på; Midtskogen Music.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...