mandag 15. april 2013

Halla Aksel Hennie! Episode 3 - Sesongavslutning.

Christer er død..

Episode 3 - Sesongavslutning.

Det er søndag kl 8. Jeg våkner av at ei jente spyr. Jenta på naborommet er dårlig etter å ha fått i seg litt for mye på lørdagskvelden. Dette vet jeg, siden det var jeg som bar henne hjem fra den lokale puben. Så spiser jeg frokost, en panini med tomat og pesto. Etter det sovner jeg igjen. 

Våkner kl 15:00 av at alarmen går av. Vi skal dra å filme kl 18:00. Så får jeg en melding av Trond kl 15:30, om det er greit at vi drar 16:30 istedet, på grunn av lyssettingen. Det er overskyet ute. Jeg rekker akkurat å lage meg mat og ta på meg klærne før vi skal dra. Jeg setter meg i bilen. Sovner, og våkner igjen i Hamar.

Jeg har drept. Christer er død.

I dag er min store dag foran kamera. Jeg skal faktisk være med, jeg skal drepe. Vi starter filmingen med Marte, hovedrollen. Når hun har gjort sitt, er det en scene hvor jeg skal gå creepy ned en trapp etter hun har løpt ned. Første opptak. Hun løper ned, og jeg kommer etter. Når jeg er nesten helt nede, kommer det en kant, som er andre etasje, den smeller jeg capsen borti. Sliter med å holde smilebåndet nede. Men det går sånn akkurat, ingen fikk det med seg. Men heldigvis så gikk jeg tydeligvis for fort, så vi må gjøre den scenen to-tre ganger til. Ingen flere capssmeller.

Solbærsaft og andre ingredienser er blodet.

Når jeg har kommet meg ned trappa er det en slåsscene. Jeg har gått på boksing i 3 måneder. Det er min kamperfaring. Skuespillerfaring er derimot kun de to dagene tidligere, så en kampscene er jeg ikke rustet for. Jeg skal løfte henne opp, kaste henne i veggen og deretter ned på gulvet før jeg kneer henne i ansiktet så hun svimer av. Bra jeg ikke kalte denne serien "Halla Jackie Chan!" for i noen slåssfilm passer jeg ikke i, så utrolig vanskelig. Det er kaldt ute, men vi blir varme av å lekeslåss siden vi må ta scenen mange ganger. Vi ler utrolig mye, for dette er komisk. 

Her får Marte helt "blod" over hele ansiktet. Det så kaldt og ekkelt ut. Det er klissete men smaker godt.

Marte er nå dekket med blod.

Jeg vil ikke røpe slutten, fordi filmen kommer ut på bloggen min senere. Men dette er en av de siste scenene i filmen. Når filmen er ferdig redigert og lagt ut, venter jeg på en telefonsamtale som starter slik: 

"Halla Kenneth Midtskogen!"


"Halla Aksel Hennie!"








2 kommentarer:

  1. Herlig skrevet Midtskogen!! Gleder meg til å se filmen :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...