fredag 12. april 2013

Halla Aksel Hennie! Episode 1

Nå skal jeg starte en blogg-miniserie som kalles "Halla Aksel Hennie!" Det er en miniserie som strekker seg over 3 blogg-episoder. Den handler om meg som skal prøve å være skuespiller for et skoleprosjekt. Det er noen Digitale Media-studenter som skal lage en skrekkfilm der jeg skal være morderen. Ja, jeg skal ut å drepe. Første episode kommer ut i dag, faktisk i dette innlegget. Andre episode på søndag og sesongavslutningen på mandag.

Første episode. 
Etter å ha svart på en henvendelse på facebook, ble Christer og jeg skuespillere. Christer skulle spille Lukas, kjæresten til den kvinnelige hovedrollen. Jeg ble valgt til å spille Axel, morderen. Etter å ha lest manus på skolen, ja vi er så urutte at vi sa ja før å ha lest manus, så satt vi bare å lo av hverandre og av hva den andre personen skulle gjøre. Christer lo av at jeg skulle se skummel ut og jeg lo av at han skulle ha så mange replikker, for jeg sier nemlig ingenting i denne filmen. 

Christer før første scene.

Vi reiste inn til Hamar, ca 1 time fra Rena. I bilen snakket vi om komedieserier, som Arrested Development, Californication og Workaholics. For i bakhodet tror jeg at både Christer og jeg ikke har troen på oss selv som noen gode skuespillere i en skrekkfilm. Jeg tror vi egentlig tenkte på at vi hadde passet best inn i en komedie, om vi i det hele tatt hadde passet inn i noe som helst da.. 
Vi stopper bilen. Det eneste jeg ser er en sti som går innover. Jeg hadde ikke på meg brillene mine så jeg så ikke så mye. Da vi gikk ut av bilen, ble vi møtt av ei blid jente, som var regissør for filmen. Vi hadde hørt noen rykter om et skummelt forlatt hus med knuste vinduer. Hun blide jenta peker og sier at på toppen der, er huset.

Huset, skummelt. dadadadaaaa.

Som sagt, Christer og jeg tror vi ville vært bedre i en komedie. Før vi i det hele tatt begynner å filme eller snakke om hva vi skal gjøre ler Christer og jeg. Vi ler vel egentlig under hele dagen, bortsett ifra når de filmer, for da er vi meget seriøse skuespillere. Neida, joda, neida. Men det blir filmet og de virker fornøyde med det Christer gjør. Jeg er så glad for at jeg ikke skulle bli filmet denne første dagen. Planen til DigMe-studentene var at de skulle bli ferdig med Christer-scenene den første dagen. Og det klarte de til en viss grad. Jeg er stolt av Christer og jeg syntes han gjorde en god jobb.

Trond, en av de bak filmen, forklarer litt hva vi skulle gjøre.

På lørdag er det min tur, jeg grugleder meg. Les om det i "Halla Aksel Hennie"-epsiode to som kommer ut på søndag. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...