fredag 15. mars 2013

Plateanmeldelse: Synne Sanden - Climbing the Rainbow

I 2011 debuterte Synne Sanden med sitt album "When nobody's around". I høst slapp hun singelen "The King in my Kingdom" som gjorde at hun fikk 2. plass i Urørtfinalen. Hun tapte for Phil T.Rich. I dag slapp hun sitt andre album "Climbing the Rainbow".


På denne plata har Synne Sanden fått med seg gjestemusikere Susanna Wallumrød, Kari Harneshaug, Viktoria Winge og hennes store idol, Thomas Dybdahl. Og det er nemlig låta med Thomas Dybdahl, "In Your Embrace" og hennes Urørt-låt "The King in my Kingdom" som er de to virkelig store høydepunktene. Resten av albumet er fint og flott det, men jeg føler at Synne prøver litt for hardt og jeg føler meg bare litt utenfor. Blir for mye lyder og inntrykk. Stemmen hennes er vakker, og det er stemmen hennes som får meg til å ville høre igjennom plata flere ganger. For hun synger fint, veldig fint. Men alt det rundt, blir litt for mye. Så å sette på musikken hennes anbefales, bare du ikke har det på for høyt. Da blir du fort sliten. 

Så neste gang hun gir ut et album, håper jeg hun tenker: "Less is more."  For hun kan, det vet vi. Men dette ble litt for mye og rotete for meg. Så:

2 kommentarer:

  1. Lyst til å se Synne Sanden i sommer?
    Hun spiller på Lydfiskefestivalen på Nesodden 2. august 2013

    Besøk: www.lydfiskfestivalen.no

    SvarSlett
    Svar
    1. Det har jeg lyst til, selvom jeg har sett hun to ganger tidligere!

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...