søndag 24. mars 2013

Konsert med Dunderbeist. "Det Dundret"

I går, lørdag 23 mars, var jeg på Dunder-konsert! Jeg dro med min venn Stein Kristoffer, to venner fra fjorårets Downloadfestival, Torbjørn og Kajsa, og selvfølgelig dagens gjesteblogger, Tina Maria.
Vi var først på middag hos Stein Kristoffer. Der spiste vi herlig mat som han serverte, drakk øl og koste oss. Vi hadde fått høre at MAMMüTH skulle gå på scenen kl 21:00. Siden vi ikke var så gira på å se de, tok vi bussen 20:45 ned til byen. Så vi var ikke på Union før ca 21:30! Og da hadde ikke MAMMüTH kommet på engang. Så vi kjøpte oss en øl, og ventet på at de skulle komme på. Vi måtte jo høre dem siden vi først var der.

Halvveis ned i øl to, kommer de på! MAMMüTH startet med et BRAK!!! Og det sluttet faen ikke, de bare pøste på med mer bråk. Jeg hørte ikke vokalen i det hele tatt før låt nummer to. Vi så han sang og tok i alt han hadde, men det kom lissom ikke noe vokal. Så fortsatte det, bråk og masse tunge lyder som fylte lokalet. Jeg måtte skaffe mine første ørepropper. Tina og jeg stappa en i hvert øre og prøvde å høre om det hjalp noe. Det dempet lyden litt og vokalen kom litt mer frem. men fortsatt et helvete. Jeg så bort på Tina, hun hatet livet sitt og jeg syntes også livet mitt kunne vært litt bedre. Så heldigvis foreslår Stein at vi skal gå å sette oss ut. Vi setter oss ut i "kafeteriaen/puben" på union. Tenkte også for meg selv at MAMMüTH ville høres bedre ut på avstand, men der tok jeg feil. MAMMüTH er like massivt som en faktisk mammut på en negativ måte, mammuter er utdødd, tror ikke MAMMüTH holder ut så mye lengre selv ut ifra min mening.

Endelig pause. Pust, pust, pust.

Så var det Dunderbeist sin tur, aldri hørt de live før så var litt redd etter å ha blitt ødelagt innvendig av å bli trampet på av mammuten. Men jeg har hørt masse på Dunderbeist tidligere, så var nesten sikker på at dette ville bli bedre uansett.

Og JAAAA!! De kommer på scenen og får med hele publikum fra første låt! Dette er tøft, alle hopper og har armene høyt i været og synger med! Høydepunktet var definitivt "Dæns" og "Ta Ei Øks". Alle i publikum dænset og sang med! Skal også sies at "Dæns" er min favorittlåt av Dunderbeist. Men en ting, var det bare meg eller hadde vokalisten i Dunderbeist begynt å trene i det siste og blitt kjempefornøyd med hvordan bicepsen hans hadde blitt? For den viste han frem hele tiden!
Gleder meg til neste gang jeg skal se Dunderbeist, håper bare ikke at Mammuth varmer opp! For da vurderer jeg nesten å droppe det.

1 kommentar:

  1. Haha, tror du burde holde deg hjemme fra alt som heter konserter jeg! Følg med neste gang Justin Bieber kommer til landet.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...