mandag 11. mars 2013

Drammen aka D-Town!

Ja, jeg er fra Drammen aka D-Town! Drammen har faktisk mer en Niklas Vindel og deltakere på Paradise Hotel, som helt tilfeldig begynner i dag.

Drammen har faktisk også musikere og mennesker som er respektable! Vi har blant annet duoen Alfred Hall som forrige uke platedebuterte med "Wilderness" og Donkeyboy som gjorde det massivt med singelen "Ambitions". Og ikke minst Jonas Fjeld som også er fra Konnerud, samme sted som meg!  Men i dag skal jeg skrive om et helt annet band som jeg digger! Get your kicks on!



Black Snakes spiller rock'n'roll. Fengende, riffbasert rock'n'roll som får rockefoten til å svinge. Bandet har gjort seg bemerket med en rekke eksplosive sceneopptredener og har blant annet hatt æren av å varme opp for ikke ukjente New York Doll - med strålende tilbakemeldinger.
Bandet musikalske univers har planeter som Gluecifer, Hellacopter og The Datsun. De tar elementer fra 60-tallet og blander det med en touch av Punk og PowerPop. Til sammen blir dette det de selv kaller Punchrock!

2011 var et spennende år for Black Snakes. De spilte seg frem til finale i bandkonkurransen Emergenza og spilte flere kritikerroste konserter på noen av Norges kuleste rockescener. Den sommeren var de også på turné i Kina. De besøkte syv byer og imponerte et nytt publikum med deres energiske liveshow. Black Snakes sin konsert på 2kolegas i Beijing er å finne BeijingDaze sin liste over årets konsertopplevelser.

Her fra en konsert under fadderuka i Notodden. Ja, jeg får lapdance av vokalisten Snack.

If You Can't Do The Mamba, Don't Dance! Min signerte CD.





Dette er en av mine desidert favorittband. Håper alle tar seg tid til å sjekke de ut! De ligger også på spotify.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...